Handelsbetingelser
Betingelser & Vilkår
Betales der med kort sker dette via Paypal, Mobilepay eller bankoverførsel, ordren bliver afsendt når betalingen er modtaget. Du har 14 dages fortrydelsesret.
Forsendelse sker via PostNord eller GLS. Hvis varen ikke leveres eller såfremt du benytter din fortrydelsesret, vil betalingen for den pågældende vare blive ført tilbage på din konto.
Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde dit køb inden 14 dage efter levering. Du betaler selv for fragt og andre omkostninger i forbindelse med dette. Det forudsætter, at produktet afleveres i samme stand som ved levering.
Priser
Hvis du har valgt Danske Kr som valuta, vises alle priserne incl. moms. Der tages forbehold for pris- og afgiftsændringer. Alle priser er dagspriser og kan ændres uden varsel. En ordre, der allerede er gennemført og betalt, berøres ikke af en prisstigning. Når du handler med Hawers.dk indgås aftaler på dansk.
Forbehold i forbindelse med levering
Der tages forbehold for udsolgte varer, lange leveringstider fra leverandør, lange leveringstider der opstår i fragtførers varetægt, trykfejl, prisfejl og force majeure.
Bliver forsendelsen forsinket eller ikke dukker op kan du altid kontakte fragtfører eller os. Vi kan ikke holdes ansvarlig for tab eller lign. i forbindelse med ovenstående.
Modtagelse af varen(e)
Når du har modtaget dine varer, skal du sammenholde disse med ordrebekræftelsen. Kontroller altid varen/pakken for transportskader inden kvittering for modtagelse. Er pakken afleveret uden kvittering skal den kontrolleres samme dag som leveringen.
Ved transportskader eller mangler
Er ordren sendt med fragtmand gøres indsigelse direkte til fragtmanden. Der må aldrig kvitteres for fragten uden at gøre anmærkning, hvis der er skader eller mangler.
Kvitterer du for pakkerne uden indsigelse, betyder det at du accepterer indholdet. Kontakt os i tilfælde af fragtskader. Der må max. gå 7 hverdage inden anmeldelse af en transportskade eller mangel. Herefter kan Hawers.dk ikke holdes ansvarlig for transportskader.
Er ordren sendt med PostNord gøres indsigelse direkte til posten at du nægter at modtage pakken. Kontakt os venligst hvis det sker. Har du modtaget pakken og konstateret en skade, skal du henvende dig til PostNord eller GLS med reklamationen.
Installation af varer.
Installation sker på eget ansvar.
Ved reklamation eller fejllevering
På alle produkter ydes 2 års reklamationsret på fabrikations- og materialefejl (mangler) ifølge købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, byttet, få pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af situationen. Eventuel reklamation over fejl eller mangler på leverede produkter skal ske til os inden rimelig tid, ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen.
Du bedes angive reklamationen på skrift/mail med en fyldestgørende fejlbeskrivelse. Skyldes fejlen skader eller slid, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb dækkes dette ikke af reklamationsretten. SEND IKKE VAREN RETUR TIL OS FØR DER ER INDSENDT EN REKLAMATION til info@hawers.dk OG DENNE ER BESVARET MED FREMGANGSMÅDE.
Varer SKAL returneres i original emballage. Kunden betaler selv for forsendelse. Vi bestræber os på at besvare opkald og email til info@hawers.dk med reklamationer inden for 24 arbejdstimer efter modtagelsen.